سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدای پای باران
وبلاگ ویژه ی بازتاب سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم

دل نوشته ها | گزارش | به استقبال رهبر | صدای پای باران
سه شنبه 89/8/4 | 5:37 ع

حضور مردم قم در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب چیزی کمتر از حماسه 9 دی مردم تهران نداشت. چه اینکه استان قم با چیزی کمتر از 2 میلیون جمعیت، مسافت چند کیلومتری استقبال از ابتدای خیابان 19 دی تا حرم حضرت معصومه - سلام الله علیها - را مملو کرد از زنان و مردان و کودکانی که آمده بودند برای دیدن روی حضرت ماه از نزدیک.

همین حضور بی نظیر که عمق بصیرت قمی ها را بعد از بمباران تبلیغاتی رسانه های غرب برای تحت الشعاع قرار دادن سفر «آقا» نشان می داد، کمی پایتخت نشینان را تحت تاثیر قرار داد. تا پیش از این همه فکر می کردند که حماسه 9 دی حداقل تا سالها تکرار نمی شود ولی مردم قم نشان دادند که عمق ارتباط معنوی «آقا» با مردم یا به تعبیری «امام» با «امت» بسیار بیشتر از آن است که تصور می شود.
ابداع پیامک های احساسی و تاثیرگذار که عمق عشق به رهبری را نشان می دهد این روزها زنگ پیامک بسیاری از تهرانی ها را به صدا درآورد و در یکی از زیباترینشان آمده بود:
اینجا تهران...
پنجمین شب بدون حضور حضرت ماه...
شهر به نفس نفس افتاده، آقا جان برگرد...

این نشان می داد که غبطه تهرانی ها برای ربودن گوی سبقت از سوی قمی ها نوید آمادگی پایتخت نشین ها برای خلق یک حماسه دیگر را می دهد. تهرانی ها باز هم می خواهند مقام اولی خود را در آزمون «ولایت پذیری» حفظ کنند. این آزمون، کی و کجا برگزار می شود، خدا می داند ولی برنده اش همه عاشقان ولایتند چرا که در حماسه بعدی، حتی قمی ها هم راهی تهران می شوند. مثل این بار که تعدادی از تهرانی ها که فرصت و امکانش را داشتند، راهی قم شدند. دوستی می گفت یکی از همشهریان ما برای مراسم استقبال از دامغان به قم رفت و حالا می شود فهمید که حتما کسانی هم از اصفهان و اراک و یزد و کرمان به قم آمده بودند تا «آقا» را زیارت کنند، ولی آنچه در مسیر اصلی استقبال و کوچه پس کوچه ها بیشتر از هر چیزی شنیده می شد، لهجه زیبای قمی بود...
وبلاگ یادداشت های میثم رشیدی مهرآبادی

دیدگاه های شما :